top of page
96.JPG

Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

Vi gjør alt vi kan for at du skal ha en god opplevelse når du handler i nettbutikken vår. Her er alt du trenger å vite om betaling, frakt, leveringsbetingelser og retur.

Firmaopplysninger
 

Tommys Hage og Anlegg AS
Espehaugen 50
5258 Blomsterdalen

Org. nr: 985 272 913

Kjøps og betalingsinformasjon
 

I Tommys Planter sin nettbutikk kan du betale med Visa, MasterCard, Klarna og Vipps. Prisene på våre produkter er inkludert merverdiavgift.

 

Bestilling
 

Vi oppfordrer deg til alltid å oppgi ditt mobilnummer ved bestillinger. Handler du uregistrert uten telefonnummer, vil eventuelle feil med leveransen eller andre spørsmål rundt din bestilling komme på epost. Dette kan forsinke dialogen. 


Ved spørsmål eller reklamasjon på bestillinger vil Tommys Planter alltid forholde seg til den som har bestilt og betalt for leveransen.
 

  • Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt. Hvis en vare i bestillingen ikke kan leveres, informeres du om dette i leveringsbekreftelsen. Vi tar bare betalt for varer som blir levert.
     

  • For levende planter er det av naturlige årsaker ikke mulig å vise et bilde av hver enkelt plante på nettsiden. Bildet viser derfor et typisk eksemplar av plantesorten. Siden hver enkelt plante er unik, kan det være forskjeller i utseende, og høyde og bredde kan avvike fra de angitte målene. Du kan imidlertid føle deg trygg på at vi velger det beste eksemplaret av planten eller blomsten du har bestilt, når vi plukker ordren.
     

  • Jord i løsvekt kan inneholde stein og røtter av mindre fraksjon. 
     

  • Planter, trær, rulleplen og jord regnes som ferskvare og byttes kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Tommys Planters kvalitetsgaranti.

Kansellering/Angrerett
 

Tommys Planter følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på planter, trær, rulleplen og jord. Vi bytter varer kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende.
 

Ønsker du å stanse leveransen, må kanselleringen komme innen rimelig god tid før leveringstidspunkt, og før produktet er pakket. Er produktet pakket og overlevert til Budtjeneste er det dessverre for sent å kansellere.

 

Planter som er spesialbestilt til kunde kan ikke kanselleres dersom varen er sendt fra grossist. Tommys Planter vil i noen tilfeller belaste kunde for et kanselleringsgebyr dersom varen blir avbestilt for sent.

 

Generelle leveringsbetingelser
 

Som bestiller er det du som er ansvarlig for at mottaker befinner seg på den adressen du har oppgitt i din bestilling. Tommys Planter leverer planter med egne biler, evt. innleid budstjeneste. Opplysninger om bestiller blir ikke sendt til budselskapet. Bestiller vil bli kontaktet så snart varsel om retur eller feil i levering foreligger. 
 

  • Ved å velge "hent selv" ved utsjekk tilkommer det ikke fraktkostnader. Du vil motta tekstmelding og/eller epost når varene er klar for henting. Varer hentes på Tommys Planters lager i Blomsterdalen.
     

  • Beregnet leveringstid er innen 1-5 virkedager dersom varen er på lager . Vi leverer mandag–fredag. Levering utføres ikke på røde dager. 
     

  • Hvis du velger hjemlevering, får du oppgitt ved bestilling hvilke tider og fraktpriser som gjelder for nettopp din leveranse. Leveringstiden kan ikke garanteres, og Tommys Planter dekker ikke merkostnader i forbindelse med forsinket leveranse. I de tilfeller leveringstiden ikke kan oppgis ved bestilling, vil vi kontakte deg innen neste virkedag for å avtale leveransetidspunkt. Enkelte varer kan ha noe leveringstid.
     

  • Tommys Planter tar ikke ansvaret for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse eller telefonnummer i bestilling.
     

  • Sjåføren leverer til gårdsplass. Ønskes varene losset på anvist plass må dette avtales i forkant. Lastepaller tas ikke med i retur. Bærehjelp er ikke inkludert.
     

  • Inneholder leveransen flere kolli eller tunge varer som må bæres, skal dette avtales med Tommys Planter før levering. Ekstra kostnad kan tilkomme.
     

  • For at tunge leveranser skal kunne leveres ved tomtegrensen, må lastebilen kunne kjøre helt frem. Jekker krever hardt underlag og kan ikke kjøres på f.eks. løse grus- eller jordveier. Dersom transportøren ikke kan kjøre helt frem, leveres varene så nært leveringspunktet som det lar seg gjøre.
     

  • Om varene skal leveres med krane er det kundens ansvar å opplyse om nødvendig rekkevidde og eventuelle hindringer i siktsone. Dersom et kraneoppdrag tar lengre tid grunnet forhold på kundens eiendom, forbeholder Tommys Planter seg retten til å kreve etterbetalt for merforbruk av tid. 

Reklamasjon
 

Hvis du vil reklamere på en vare, skal du gjøre det innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Dersom du vil reklamere på noe du har kjøpt i nettbutikken, kontakter du kundeservice ved å sende en e-post til post@tommysplanter.no. Del tydelige bilder av feilen og beskriver hvorfor du ønsker å reklamere på varen.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.
 

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

63-kopi.JPG

Personvern

Vi er opptatt av å ivareta dine data på en trygg og sikker måte. 
Les mer om dette i vår personvernerklæring.

bottom of page